Za długo to trwa?
PSU Newry

Przyjemnie było zacząć sobotę od… herbatki!

Grupa 5 latków wybrała się do Londynu na filiżankę herbaty i pyszne herbatniki. 🙂

Uczniowie zwiedzili miasto w towarzystwie przewodniczki – Figlarnej Kredki, postaci z podręcznika.

Jeśli herbata to w filiżance, jeśli filiżanka to tylko z porcelany, a jeśli porcelana to wiadomo! Zalecana jest ostrożność. 🙂

Dzieci poznały wiersz o słoniu w sklepie z porcelaną – wielki zwierz w składzie porcelany? To nie może się udać 🙂

Dzieci już to wiedzą, a rozmowy o wierszu to też świetna okazja do nauki zasad i okoliczności w jakich należy używać słów : proszę, dziękuję i przepraszam. To magiczne słowa, dzięki którym świat naszych dzieci staje się lepszy.

Był też czas na pracę plastyczne, uczniowie robili własną zastawę z papieru.

Bohaterkami dnia były litery „H” i „F”.

Grupa najmłodsza wybrała się do Krainy Zabawek. Wprowadzeniem do tematu były ćwiczenia logopedyczne (dźwiękonaśladowcze).

Maluchy uwielbiają opowiadać o swoich ulubionych zabawkach – opowieściom nie było końca.

Prace plastyczne to też ulubiona część sobotnich zajęć. Kolorowanie i klejenie obrazków wg własnych pomysłow to nie tylko ćwiczenie kreatywności i rozwój motoryki najmłodszych, ale też dobra zabawa i nauka pracy w zespole.

Bohaterkami dnia w grupie maluchów była litera „Y” i cyfra 7. Dzieci ćwiczyły pisownię przy pomocy metody Montessori – pisanie na tacy z solą. Zabawy grafomotoryczne to jest coś co najmłodsze tygrysy uwielbiają! 🙂

Tymczasem klasa 8 latków wybrała się w nieco zimniejsze rejony świa. Antarktyda i Arktyka to biel śniegu, szczypiący mróz, ciekawe gatunki zwierząt, lodowce i noce polarne :). To również Polska Stacja Antarktyczna imienia Henryka Arctowskiego.

Uczniowie poznali te fascynujące miejsca, zwyczaje żyjących tam zwierząt, wysłuchali opowieści o biegunie północnym i południowym.

Dobrze, że w tym dniu za naszymi oknami świeciło słońce :).

KL 6 latków

Temat lekcji Kto ma zrobić?- odkrywanie własnych możliwości i powinności przez udział w zabawach inspirowanych tekstami literackimi Zabawa powitalną raz dwa trzy zrób to ty Zabawa nie zrobię tego bo…. I tu dziecko musiało wymyślić ciąg dalszy ja np poprosilam dziecko Zrób pączki ( ODP Nie zrobię tego bo nie mam składników) Opowiadanie bajki o czerwonym kapturku Kinezjologiczna zabawa Zęby wilka (dzieci na hasło żeby wilka na szarym arkuszu papieru pastelami kreslily literki w Z powstałej karty pracy tworzylismy las dzieci z różnych kształtów układały czerwonego kapturka i dorysowywały wilka Zabawa z tekstem literackim J Brzechwy „Mrówka” wspólnie z dziećmi zrobiliśmy krótką inscenizację do wiersza Poznalismy literke „w” ćwiczenia w pisaniu i czytaniu , nauka piosenki , wizyta w bibliotece Nie zabrakło też rozmowy o tym by nie rozmawiać z nieznajomymi i nie otwierać nikomu drzwi.

Do zobaczenia!

Ewa GD


Zajęcia dziennikarsko-teatralne Zdjęcia z lutego

strona główna
Polska Szkoła Uzupełniająca Polish Supplementary School Newry
Wyślij
Polska Szkoła Uzupełniająca