Zajęcia dziennikarskie 20 października 2018
Ostatnie zajęcia upłynęły na nagraniach wideo i audio.
Członkowie Studia KaPSUłka uczestniczyli bowiem w produkcji dwóch filmów.
W pierwszym przypadku chodzi o ujęcia do wspólnego filmu szkół zrzeszonych w Polish Educational Forum in Northern Ireland, którego premiera przewidywana jest na połowę listopada bieżącego roku.
Drugi film zostanie w całości zrealizowany przez naszą szkołę. Jego pierwsza część będzie miała premierę podczas uroczystości Dziesięciolecia PSU Newry, które planowane jest na 1 grudnia 2018.
Było więc dużo ustawiania, biegania i powtarzania po kilka razy tych samych ujęć. Jak to określiła jedna z dziewczyn; bardziej przypominało to lekcję wychowania fizycznego niż zajęcia dziennikarskie. Jednak każdy, kto chciał się odpowiednio zaangażować w to przedsięwzięcie, na pewno zdobył sporo doświadczenia i będzie zadowolony ze swojego wkładu.
Niby było do dyspozycji sporo czasu, ale niestety nie udało się nagrać wszystkich zakładanych ujęć. W najbliższą sobotę czekają nas zatem dogrywki.
Właśnie z braku czasu nie było tym razem pracy z tekstem i edycji online. Nad swoimi stronami internetowymi uczniowie mogą jednak popracować w domu.
Odwleka się także termin wydania pierwszej w tym roku szkolnym KaPSUłki. Z powodu przygotowań do rocznicy szkoły i akademii z okazji Narodowego Święta Niepodległości kolejnego wydania Szkolnej Kroniki Filmowej można spodziewać się dopiero pod koniec roku.
Nie ma nowych zadań na przyszłe zajęcia, ale warto pracować nad dotychczasowymi.
Czyli:
1.Pracujemy nad swoją stroną internetową:
- “dopieszczamy” pierwsze dwa posty, dbając o poprawność językową; zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej;
- staramy się zmieniać zawartość i wygląd swojej strony;
- próbujemy dodawać własne elementy i teksty.
Może w tym pomóc poniższa strona internetowa, gdzie jest mnóstwo informacji dla początkujących użytkowników WordPressa.
[button link=”https://www.kompendiumwp.pl/” color=”green” newwindow=”yes”] ZOBACZ I UCZ SIĘ[/button]
2. Przygotowujemy się do dyskusji na temat dwujęzyczności
W tym celu należy zebrać argumenty potwierdzające teorię, że warto używać więcej niż jednego języka.
Przytaczając argumenty, warto zastosować konstrukcje:
Według mnie…
Uważam, że…
Moim zdaniem..
Z mojego punktu widzenia…
Z mojego doświadczenia wynika, że…
Jestem pewna/pewny, iż…
itd.
Na przykład.
Moim zdaniem warto znać więcej niż jeden język, bo dzięki temu mamy dostęp do większej ilości informacji.
Jeśli dyskusja będzie ciekawa, to jej fragmenty pojawią się w filmie o naszej szkole
3. Uczymy się wcześniej zadanych “wierszyków łamiących języki” .
Je też będzie warto wykorzystać w nagraniach do filmów.
Responses