Zajęcia dziennikarskie 20 października 2018


Ostatnie zajęcia upłynęły na nagraniach wideo i audio.

     Członkowie Studia KaPSUłka uczestniczyli bowiem w produkcji dwóch filmów.
W pierwszym przypadku chodzi o ujęcia do wspólnego filmu szkół zrzeszonych w Polish Educational Forum in Northern Ireland, którego premiera przewidywana jest na połowę listopada bieżącego roku.
Drugi film zostanie w całości zrealizowany przez naszą szkołę. Jego pierwsza część będzie miała premierę podczas uroczystości Dziesięciolecia PSU Newry, które planowane jest na 1 grudnia 2018.

    Było więc dużo ustawiania, biegania i powtarzania po kilka razy tych samych ujęć. Jak to określiła jedna z dziewczyn; bardziej przypominało to lekcję wychowania fizycznego niż zajęcia dziennikarskie. Jednak każdy, kto chciał się odpowiednio zaangażować w to przedsięwzięcie, na pewno zdobył sporo doświadczenia i będzie zadowolony ze swojego wkładu.

     Niby było do dyspozycji sporo czasu, ale niestety nie udało się nagrać wszystkich zakładanych ujęć. W najbliższą sobotę czekają nas zatem dogrywki.

      Właśnie z braku czasu nie było tym razem pracy z tekstem i edycji online. Nad swoimi stronami internetowymi uczniowie mogą jednak popracować w domu.

      Odwleka się także termin wydania pierwszej w tym roku szkolnym KaPSUłki. Z powodu przygotowań do rocznicy szkoły i akademii z okazji Narodowego Święta Niepodległości kolejnego wydania Szkolnej Kroniki Filmowej można spodziewać się dopiero pod koniec roku.

   Nie ma nowych zadań na przyszłe zajęcia, ale warto pracować nad dotychczasowymi.

Czyli:

1.Pracujemy nad swoją stroną internetową:

  • “dopieszczamy” pierwsze dwa posty, dbając o poprawność językową; zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej;
  • staramy się zmieniać zawartość i wygląd swojej strony;
  • próbujemy dodawać własne elementy i teksty.

Może w tym pomóc poniższa strona internetowa, gdzie jest mnóstwo informacji dla początkujących użytkowników WordPressa.

[button link=”https://www.kompendiumwp.pl/” color=”green” newwindow=”yes”] ZOBACZ I UCZ SIĘ[/button]

2. Przygotowujemy się do dyskusji na temat dwujęzyczności
W tym celu należy zebrać argumenty potwierdzające teorię, że warto używać więcej niż jednego języka.

Przytaczając argumenty, warto zastosować konstrukcje:

Według mnie…
Uważam, że…
Moim zdaniem..
Z mojego punktu widzenia…
Z mojego doświadczenia wynika, że…
Jestem pewna/pewny, iż…
itd.

Na przykład.

Moim zdaniem warto znać więcej niż jeden język, bo dzięki temu mamy dostęp do większej ilości informacji.

      Jeśli dyskusja będzie ciekawa, to jej fragmenty pojawią się w filmie o naszej szkole

3. Uczymy się wcześniej zadanych “wierszyków łamiących języki” .

Je też będzie warto wykorzystać w nagraniach do filmów.


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *