6 kwietnia 2019 roku zajęcia dziennikarskie podporządkowane były projektowi, który rusza właśnie pełną parą. W ciągu najbliższych 2 miesięcy będziemy realizować teledysk do naszej szkolnej piosenki „Praktyczni dwujęzyczni”. W związku z tym w ostatnią sobotę odbyła się pierwsza tura przesłuchań dla dzieci, które chciałyby zaśpiewać w wideoklipie.

     Pierwszą godzinę wykorzystaliśmy jednak na zajęcia dziennikarskie. Omówiliśmy zadanie, z którym zmierzyli się ostatnio członkowie Studia KaPSUłka, czyli korektą artykułu jednej z koleżanek. Wyszło nieźle, chociaż musieliśmy jeszcze wspólnie dokonać korekty… korekty 😉

     Jednak ponieważ większość członków redakcji chce także wystąpić w teledysku, reszta zajęć upłynęła na przesłuchaniach, próbnych nagraniach i pierwszych zajęciach wokalnych.

     W pierwszym przesłuchaniu wzięło udział 9 osób. Kolejna tura 13 kwietnia. Będzie zatem trudno wybrać, ale też widać i słychać, że przed wykonawcami jeszcze sporo pracy.

     Nagraliśmy pierwsze próby audio i wideo, co na pewno pomoże osobom zakwalifikowanym do projektu przygotować się do ostatecznych nagrań.

     Następnie zajęcia poprowadziła pani Kamila Greszta, która zajmie się przygotowaniem wokalnym dzieci do sesji w studiu nagrań. Kolejne odbędą się 13 kwietnia. Wtedy też ostatecznie wybrane zostaną  dzieci, które zaśpiewają w teledysku. Przypominamy, że mogą w nim wziąć udział uczniowie, którzy znają tekst piosenki na pamięć. 

     „Wizualnym” przygotowaniem dzieci do nagrań zajmie się pani Katarzyna Kulczewska. Będziemy wdzięczni za każdą pomoc w tej kwestii, gdyż zależy nam na tym, aby jak najlepiej zaprezentować się w teledysku, który może mieć naprawdę dużą publiczność choćby ze względu na to, że projektowi patronuje Konsul RP w Belfaście.

     W wideoklipie nie tylko  słychać, ale i widać, dlatego każdy może w nim wystąpić. Wystarczy zgłosić się z pomysłem na dwusekundowe ujęcie, które będzie pasowało do słów piosenki. Czekamy zatem na wszystko, co związane jest z dwujęzycznością, wielokulturowością, patriotyzmem, tożsamością narodową itd.
Pomysły należy zgłaszać do pani dyrektor Katarzyny Weber lub opiekuna Studia KaPSUłka – Grzegorza Wawrzyńskiego. Do opisu pomysłu na ujęcie należy dołączyć imię dziecka i grupę, w której sie uczy.

Próbne nagrania wideo:


Próbne nagrania audio



 

Wersja karaoke piosenki „Praktyczni dwujęzyczni” dla tych, którzy chcą poćwiczyć w domu.