Drugie spotkanie Studia KaPSUłka


Ku zaskoczeniu nauczyciela-dręczyciela nowy skład redakcji wcale się nie uszczuplił po pierwszych zajęciach,

na których wszyscy się dowiedzieli, że praca w Studiu KaPSUłka będzie dosyć wymagająca, a wysiłku i czasu trzeba poświęcić sporo. Wręcz przeciwnie – do grupy dołączyły Nina i Zuzia nr 2, a prawdopodobnie nie są to ostatnie osoby, które chcą to zrobić.

Drugie zajęcia zaczęły się od omówienia pracy domowej.

Niestety, nie była ona ani w stu procentach wykonana, ani jej efekty w pełni zadowalające. Ale to przecież wciąż początki i mimo że nauczyciel-dręczyciel straszy konsekwencjami braku aktywności, wszyscy chcą kontynuować przygodę z KaPSUłką. I to w pełnym wymiarze godzin.
Nagrodę w postaci kultowego pióra Parker za najlepsze przygotowanie do zajęć otrzymała Gabi. Niech będzie to zachęta dla innych do pełnej mobilizacji podczas kolejnych kapsułkowych wyzwań.

Na minionych zajęciach sporo czasu poświęcono zagadnieniom bezpieczeństwa w sieci internetowej.

Omówiony był np. problem tak zwanego stalkingu, a uczniowie mogli dowiedzieć się, na jakiej podstawie można sądzić, że dana strona internetowa jest bezpieczna i czego należy unikać podczas odwiedzania różnych miejsc w sieci.
Najważniejsze, by młodzi dziennikarze zapamiętali, iż dopóki są niepełnoletni, nie powinni zamieszczać swoich wrażliwych danych w internecie, a wszelkie objawy tak zwanej cyberprzemocy i niepokojące treści muszą zgłaszać dorosłym.

W dalszej części spotkania uczestnnicy rozmawiali o tym, jak można wykorzystać tak zwane aplikacje webowe

do tworzenia dokumentów, rysunków i prezentacji; a także na czym polega przechowywanie danych w chmurze.
Uczniowie zdobyli też podstawowe informacje na temat tego, czym jest strona internetowa.
Otrzymali także dane dostępowe do serwisu PSUNewry.Space, co pozwoli im już niedługo i prowadzić własne strony internetowe i publikować na nich pierwsze treści swojego autorstwa.

W części praktycznej wybrane osoby zmieniały dane swojego profilu

we wspomnianym serwisie, a prowadzący zajęcia pokazał, jak można opublikować i edytować post internetowy. Tego dnia uczniowie wybrali też pseudonimy, którymi będą podpisywać publikowane teksty i inne materiały. Dostali też swoje pierwsze obowiązki jako członkowie Studia KaPSUłka. Każdy z nich będzie korespondentem w jednej z grup naszej szkoły i do jego zadań należeć będzie m.in. kontaktowanie się z wychowawcą i dziećmi w sprawie nagrywania materiałów i ich publikacji w sieci.

Przedłużeniem ostatnich zajęć dziennikarskich są

zadania do wykonania w domu.

Uczniowie powinni opublikować swój pierwszy post w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Materiały nie będą jeszcze widoczne publicznie w sieci, ale oczywiście mogą być prezentowane rodzinie i znajomym.

Za tydzień kolejne spotkanie i pierwsze poważne nagrania wideo.

A już 20 października zostanie wybrany redaktor naczelny KaPSUłki. Każdy z uczęszczających na zajęcia dziennikarskie ma szansę nim zostać. Niektórzy zebrali już nawet kilka punktów zapisywanych w tajemniczym notatniku nauczyciela-dręczyciela.

GW

zdjęcia: Joanna Ulanowska, Justyna Arczyńska


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *