4 lutego 2017

W tym dniu nasze dzieci zapewne nie spodziewały się, że wybiorą się w najdłuższą podróż swojego życia. Na szczęście nie były potrzebne im cieple buty i kurtki, szaliki i czapki, choć ich droga wiodła wprost do pokrytych lodem Arktyki i Antarktyki. Ciepłe ubrania mogły zostać w klasie, bo my wraz z dziećmi podróżowaliśmy w wyobraźni.
Na miejscu przywitały nas nie tylko surowe, zimne krajobrazy, ale też przyjazne pingwiny, niedźwiedzie polarne, a na Arktyce wymieniliśmy uściski z rdzennymi mieszkańcami tego miejsca, czyli Eskimosami. Poznaliśmy życie ludzi i zwierząt w tym zakątku świata, a kiedy dowiedzieliśmy się, że najniższa temperatura w tym miejscu dochodzi do – 50°C, to nawet ucieszył nas fakt, że podróżujemy tylko w wyobraźni.
W drodze towarzyszyły nam mapy i atlasy, bo dzięki nim łatwiej było dotrzeć do miejsc, które chcieliśmy zobaczyć, a podróż umilała nam pani Kamila, czytając książkę „Chłopiec i Pingwin” Olivera Jeffersa.
Miło było zobaczyć taki piękny zakątek świata, choćby oczami wyobraźni, ale powrót zbliżał się nieubłaganie – czekały na nas przecież inne zajęcia. Po powrocie do klasy dzieci wykonały piękne prace plastyczne – pamiątki z pobytu w krainie lodu.
Ciężko było wrócić do szkolnej rzeczywistości, ale czekały już książki i zadania! A w nich ćwiczenia z literą M” i „O” – budowanie słownictwa związanego z rodziną, czytanie krótkich zdań, sylabizowanie, dzieci również uczyły się nazw dzieci zwierząt. To były zajęcia klasy „0”.
W tym czasie uczniowie klasy pierwszej układali zdania z rozsypanek literowych, ćwiczyły pisownię litery „G” i „N”.

Wiele działo się również w innych klasach – najmłodsi nasi uczniowie, czyli klasa przedszkolna, miała w tym dniu spotkanie z panem doktorem! Na szczęście była to tylko towarzyska wizyta, a wesoły lekarz miał dla maluszków wiele niespodzianek.
Doktor pokazywał dzieciom magiczne lekarskie przyrządy takie jak stetoskop, aparat do oglądania uszu i oczu. Był tam też specjalny młoteczek i patyczki do sprawdzania gardła.
Wizyta tego niecodziennego gościa była związana z tematyką zajęć w grupie najmłodszej, a dotyczyła dbania o zdrowie i higienę. Na koniec wizyty pan doktor swoim dzielnym pacjentom rozdał mnóstwo kolorowych naklejek.

Klasa II, podobnie jak młodsi koledzy z „zerówki” i klasy pierwszej pozostała w tematyce zimowej , ale nieco w inny sposób. Dzieci sięgnęły po tematykę związaną ze sportami zimowymi, możliwością ich uprawiania i korzyściami z tego płynącymi. Nie brakło również zajęć z książką , a w niej uzupełnianie zadań z czasownikiem i utrwalanie wiadomości o tej części zdania.

W klasie IV + uczniowie też mieli dzień wypełniony do ostatniej chwili. Pisownia wyrazów z „ż”’ oraz „rz” wymiennym i niewymiennym i rozwiązywanie krzyżówek i łamigłówek ortograficznych.

Dzieci miały również lekcję historii, rozmawiały nt. żołnierzy wyklętych, kim byli i z jakim wydarzeniem w historii naszego państwa są związani. Przybliżenie uczniom historii oraz powodów powstania powojennego podziemia niepodległościowego.
Uczniowie przygotowywali prezentację wybranych miast polskich – pierwszym zaprezentowanym miastem była Warszawa.
Był też czas na poznanie historii o Juracie – praca z tekstem oraz ciekawostki związane z bursztynem.

W klasie III też dużo wiadomości o Polsce – utrwalenie podstawowych wiadomości oraz poznawanie krajów sąsiadujących z Polską, dzieci przybliżyły sobie również wiadomości na temat stron świata oraz poznały największe zasoby wodne na świecie. Była również praca z podręcznikiem , poznanie zasad ortograficznych i pisownia wyrazów z „rz” wymiennym.

Tak minęła kolejna sobota w naszej szkole, a my cieszymy się już na kolejne spotkanie.

Ewa Gorzelak-Deska

Dziękuję za pomoc w przygotowaniu tekstu KamiliEwelinie, Asi, Magdzie i Joli.
Zdjęcia: Aneta, Ewelina i Małgosia


[foogallery id=”27703″]

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *