28 stycznia 2017

Produkcja śniegu

– Czy ktoś widział w ostatnich dniach śnieg w Newry?
Hmm…jeśli nie, to powinien przyjść do naszej szkoły, bo u nas było go pod dostatkiem! Dzieci z zerówki i z klasy pierwszej postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i pod czujnym okiem nieocenionej nauczycielki Kamili rozpoczęły produkcję śniegu! Na razie na potrzeby własne:), ale kto wie; może trzeba będzie wspomóc Panią Zimę i zorganizować białe śnieżne szaleństwo? Przy okazji uspokajamy rodziców: śnieg robiliśmy z pianki do golenia i sody oczyszczonej. 

 

Ale dzień w szkole dzieci zaczęły od zajęć z podręcznikiem. Ćwiczyliśmy słownictwo związane z lekcją, tj. określenia położenia – przodem, bokiem, tyłem itp.

Litera „S”, podział na sylaby poznanych wyrazów – to w zerówce. A pierwsza klasa ćwiczyła pisownię litery „J” i „C”, podział na sylaby poznanych wyrazów oraz pisownię wyrazów z w/w literami.

Po przerwie na lunch, dzieci podzielone na trzy zespoły uczestniczyły w pracach plastycznych: lepiły bałwanki z własnoręcznie zrobionego śniegu, przygotowywały prace za pomocą wyklejanek oraz lepiły bałwanki z play-doh.

Poznawaliśmy słownictwo związane z zimową porą roku, a naszym opowieściom, wbrew temu co za oknem, towarzyszyła piosenka:

Przyszła zima biała,
Śniegiem posypała,
Staw pokryła lodem,
Tupu tup po śniegu,
Dzyń dzyń dzyń na sankach,
Skrzypu skrzyp na mrozie,
Lepimy bałwanka.
Kraczą głośno wrony,
Marzną nam ogony,
Mamy pusto w brzuszku,
Dajcie nam okruszkòw!
Tupu tup …

W tym czasie najmłodsza klasa poznawała kształty w naszym otoczeniu – trójkąty, kwadraty, koła, prostokąty. Ćwiczeniom poznawczym towarzyszyła zabawa, czytanie bajek i nauka piosenki. Dzieci w czasie zajęć rozwijały swoją motorykę oraz zdolności manualne.

Nieco starsze dzieci (kl. II) uczyły się o czasowniku i przymiotniku – przypomniały i utrwalały sobie wiadomości na temat tych części zdania, uzupełniały ćwiczenia w podręcznikach i omawiały zagadnienia związane z czasem, jego upływem, sposobami mierzenia itp.

Klasa III podobnie jak uczniowie „zerówki” i pierwszej klasy omawiała tematy związane z zimą; o tym, jak wpływa na życie zwierząt i ptaków. Uczniowie utrwalali wiadomości z zakresu pisowni litery „Ó”, ćwiczyli czytanie na głos. Był też czas na zajęcia relaksacyjne i sportowe na sali gimnastycznej.

To była kolejna pracowita sobota.

Dziękuję Ewelinie, Magdzie, Kamili i Joli za pomoc w przygotowaniu tekstu.
Ewa Gorzelak-Deska
Zdjęcia: Małgosia Gałązka, Ewelina Libera, Kamila Greszta


[foogallery id=”27633″]

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *