27 stycznia 2018


Zaczynamy od świetnej wiadomości!

Nasza szkolna biblioteka wzbogaciła się o ponad 200  nowych książek!

Ta wyczekiwana przesyłka dotarła do nas z Polski i ucieszyła cały zespół PSU.
Piękne wiersze, lektury, książki dla dzieci – wszystkie cieszą pięknymi okładkami, bogatymi ilustracjami i są najlepszym prezentem dla szkoły.


W grupie maluchów:

Większość z nas zna piosenkę dziecięcej grupy Fasolki pt.

„A ja rosnę i rosnę”…
…Latem, zimą, na wiosnę
I niedługo przerosnę
Mamę, tatę i sosnę…

To było dobre powitanie, bo piosenka jest nawiązaniem do sobotnich zajęć w grupie Maluszków. Dzieci rozmawiały o tym, jak rośnie z nimi cały świat, rośliny i zwierzęta. Nikt z nas nie ma wątpliwości, że nasze maluchy będą rosły, aż przerosną rodziców, i to jest tylko kwestia czasu ;).
Dzieci słuchały wiersza „Każdy swą rodzinę ma”:

Idzie stado kacząt z kaczką
a za nimi gąski kładką.
Idzie krówka wraz z cielaczkiem
i klacz mama ze źrebaczkiem
To wyprawa jest rodzinna
choć rodzina każda inna.
Kacza, gęsia, kocia, psia
każdy swą rodzinę ma!
Biegną świnki wąską kładką
no i kotki z kocią matką.
Owca beczy na jagnięta
a za suczką mkną szczenięta.
Tata kozioł z mamą kozą
też po kładce sobie chodzą.
Kogut z kurą już pomyka.
Chlups! I wszyscy do strumyka

Taka rymowanka to nie tylko zabawa, ale też poznawanie nazewnictwa zwierząt, ich środowiska naturalnego i charakterystyka gatunków. A wszystko to w przystępnej formie. Ponadto maluszki kolorowały rysunki, układały puzzle, brały udział w zabawach tematycznych. Bohaterką przygotowanych kart pracy była litera „I” ☺.

W grupie 5 i 6- latków ten dzień zaczął się wyjątkowo ☺

Przywitaliśmy nową koleżankę Natalię ☺. Witamy serdecznie w naszej grupie i zapraszamy do wspólnej podróży przez świat wiedzy i nauki. ☺
Nasze dzieci miały okazję poćwiczyć kroki taneczne przed zbliżającym się balem karnawałowym. To był pokaz taneczny w najlepszym wydaniu! Mix figur tanecznych i dowolność stylu była najbardziej widowiskowa, chłopcy dzielnie walczyli na parkiecie ☺, dziewczynki miały konkurencję ;). W tematyce karnawałowej były utrzymane zajęcia plastyczne – dzieci robiły maski karnawałowe. Ten nieodłączny atrybut balu kojarzy nam się z Wenecją i pięknymi maskami wykonanymi z ogromna precyzją. Dzieci włożyły dużo pracy żeby ich maski były najpiękniejsze!
Praca z podręcznikiem to pisownia litery „K”, czytanie krótkich tekstów i kolorowanie obrazków tematycznych. Dzieci również brały udział w dodatkowych zajęciach językowych, które obejmowały czytanie metodą sylabową.
Mieliśmy też czas na czytanie wierszy i zabawy ruchowe.

Starsze dzieci również zgłębiały tematykę karnawału i jego tradycji. Taniec i zabawy w czasie karnawału to podstawa ☺ . Oczywiście nie tylko zabawą uczeń żyje ;), wspólne czytanie wiersza i opowiadania , test ze słówek to tylko niektóre z sobotnich zajęć. Dzieci poznały również znaczenie słowa „plotka”. Świetnie do tego nadaje się zabawa w „głuchy telefon”. To również świetna lekcja o komunikacji międzyludzkiej i znaczeniu towarzyszących jej komunikatów niewerbalnych.
To była pracowita sobota.
Do zobaczenia za tydzień!

Dziękuję za pomoc w przygotowaniu tekstu nauczycielom, asystentom i wolontariuszom.
Ewa GD

ZDJĘCIA: Małgorzata Gałązka, Kamila Greszta, Katarzyna Świercz, Katarzyna Weber


[foogallery id=”211418″]


 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *