27 października 2018 – relacja z zajęć

Opublikowano: 30/10/2018

Chłodno, lecz słonecznie, zachmurzenie umiarkowane, bez opadów deszczu :), to nie próba prognozy pogody szkolnej pogodynki tylko przygotowania 6 latków do poznania pór roku i ich pogody, kalendarza z podziałem na kwartały i miesiące.

Jednym słowem: skok na rok!
Była też zabawa ruchowa pn “siedzi sobie kukułka”, oraz rozmowa o ptasich zwyczajach, krótki film o życiu kukułek i
konkurs czyj to głos? Dzieci zgadywały odgłosy zwierząt i odpowiadały na pytanie: co robi? Ryczy, rży, miauczy, pieje, kwiczy, kracze, kuka, skrzeczy, kwacze itp.
Przez chwilę w klasie można było poczuć się jak w zoo :).
Pozostając w tematyce “ptasiej” – uczniowie poznali tekst literacki pt. “Dwa koguty” W. Chotomskiej.
To świetna okazja do pracy plastycznej – dzieci odrysowywały sobie dłoń, nastepnie dorysowywały dziób, grzebień i oczy.
Kukurykuuuuu! Litera “U” była bohaterką dnia w klasie sześciolatków :).
Tego dnia w grupie maluszków rządziła litera “E”, był entuzjazm i emocje :). Towarzyszyły jej cyfry 7 i 8.
Na powitanie piosenka i kolorowa nauka, czyli 6 podstawowych barw do rozpoznania na podstawie ilustracji, koloru ubrań, zabawek itp. Nauka o kolorach to świetna okazja do ćwiczenia wyobraźni.
Żółty – słońce, oczywiście! Ale też jesienne liście…, o proszę! Można nawet napisać krótką rymowankę!
Była też gimnastyka i zabawy ruchowe.
Na zakończenie pracowitego dnia, dzieci miały zajęcia plastyczne, w czasie których wyklejały kolorowe listki.
Grupa 5 latków podobnie jak młodsi koledzy grała w kolory, ale wiadomo: starszaki znają kolory, więc poprzeczkę trzeba było podnieść wyżej…,zatem witaminy! Mają kolory, walory smakowe i ukryte są np. w owocach :). Królową witamin została witamina C, a kolorem dominującym był żółty :).
5 latki znalazły sposób na to, żeby w chłodne jesienne dni ich dieta była nie tylko urozmaicona, ale też zdrowa.
Naturalnie chodzi o sałatkę owocową! Z owoców w kolorze żółtym powstała pyszna przekąska! Jest zatem szansa, że będziemy jeść zdrowo, bo pilnować nas będą dzieci :).
Koleżanką diety jest gimnastyka, więc przy piosenkach “Gra w kolory” i “Kolorowe kredki” dzieci miały świetną zabawę.
Praca z podręcznikiem – opowiadanie
historyjki obrazkowej “Kredka z wizytą u Kreta” – słowa związane z kolorami jesieni, ogródka i sadu, nazwy owocow i warzyw, wspólne czytanie i łączenie wyrazów z obrazkami w piramidzie owocowej to nawiązanie do tematu lekcji.
Tymczasem u 8 latków… Hej ho! Hej ho! Do lasu by się szło!…oj tak. Ale może po lekcjach? Bo tymczasem w szkole uczniowie poznają las i jego tajemnice.
Kim jest leśniczy i na czym polega jego praca? Jakie zwierzęta mieszkają w lesie i czym się żywią? Jak należy się zachowywać w lesie? Tyle pytań! Ale uczniowie poznali odpowiedzi na wszystkie.
Las to nie tylko drzewa, krzewy, trawy i kwiaty, ale też ściółka i podściółka – trudne wyrazy do wymówienia i napisania, ale praktyka czyni mistrza. Już nas “ó” nie zaskoczy!
Jeśli będziecie potrzebować przewodnika po lesie – nasze 8 latki chętnie służą pomocą :).
Zbliżające się Święto Niepodległości to dobra okazja do przypomnienia sobie wiadomości z historii, rozmowy o symbolach narodowych i przypomnienie kilku pieśni patriotycznych.
Rozmowy na poważne tematy wcale nie muszą być nudne, a historia ciekawie opowiedziane lepiej się zapamiętuje :). Pamiętajmy o tym, rozmawiając z dziećmi. To wdzięczni słuchacze.
Ośmiolatki pomagały również zespołowi dziennikarskiemu Kapsułki w przygotowaniach nagrania na temat dwujęzyczności.
Siedmiolatki ćwiczyły wykonanie piosenki pt. “Od morza aż do Tatr”, którą zaśpiewają w czasie obchodów Święta Niepodległości.
Bohaterką dnia była litera “K”, i to ona przeniosła dzieci w koci świat! Rozmowy o mruczących ulubieńcach, kocie zwyczaje, przysmaki, tajemnice mniejszych i większych kociąt – o tym wszystkim opowiedziała dzieciom Pani Karolina. Przed nią koty nie mają tajemnic! :). Uczniowie mogli obejrzeć album o kotach, poznali rasy mruczków i zadawali mnóstwo pytań dotyczących ulubionych czworonogów.
Uczniowie czwartej klasy wspólnie czytali książkę autorstwa C. Collodi “Pinokio”. Wszyscy znamy tego drewnianego pajacyka i jego przygody, które dla naszych uczniów stały się pretekstem do poważnych rozmów pomiędzy dwiema drużynami : czy lepiej żyć w świecie zabaw, bez szkoły, czy w świecie, gdzie trzeba chodzić do szkoły i się uczyć?
Mamy nadzieję,że opcja ze szkołą zwyciężyła ;).
Uczniowie wszystkich klas brali udział w próbach przed akademią z okazji Święta Niepodległości. Szlifujemy formę :).
Przypominamy, że kolejne zajęcia to odwiedziny w bibliotece i możliwość wypożyczenia kolejnej książki na jesienne wieczory. Pani Kasiu – tęsknimy!
Do zobaczenia!
Dziękuję nauczycielom za pomoc w przygotowaniu tekstu.

Ewa GD.


Relacja z zajęć dziennikarskich


Zdjęcia: Grzegorz Wawrzyński, Katarzyna Pastuszka, Marta Szwenik, Kamila Greszta, Elzbieta Pawłowska, Anna Piskun


Powiązane

Opowiem wam coś o sobie

Opowiem wam coś o sobie

"Opowiem wam coś o sobie" - to akcja prowadzona w klasie 1, w ramach której uczniowie opowiadają o swoim hobby.   Poznaliśmy już wcześniej zainteresowania Wiktora i Natalii, którzy opowiedzieli nam o dinozaurach. [ZOBACZ FILM>>>] Dwa tygodnie temu o...

19 października 2019 – klasa 1

19 października 2019 – klasa 1

W ubiegłą sobotę, podobnie jak w dwie poprzednie grupa siedmiolatków bardzo intensywnie pracowała, ćwicząc umiejętność czytania i pisania po polsku. Pierwszaki z entuzjazmem i uśmiechem na ustach angażują się w zajęcia, chętnie się wypowiadają, a każde z nich ma...

19 października 2019 – klasa druga

19 października 2019 – klasa druga

Pod takim hasłem odbyło się kolejne zastępstwo w klasie drugiej. Po przypomnieniu materiału z poprzednich lekcji dotyczących tego, kim jesteśmy i skąd pochodzimy, czytaliśmy i analizowaliśmy dwa teksty, wykonując ćwiczenia, które sprawdzały, jak dobrze radzimy sobie z...

Archiwa

strona główna
Polska Szkoła