27 lutego 2018

Grupa Maluszków

Do przyjścia wiosny zostało jeszcze trochę czasu, ale nasi najmłodsi uczniowie już chcą wiedzieć jakie kolory, oprócz wszędobylskiej zieleni będą mogli spotkać w czasie spacerów ☺ Tematem zajęć były „Kolory wokół nas”. Piosenki, rymowanki i zagadki dotyczące kolorów były motywem przewodnim zajęć. Dzieci poznały 8 kolorów: czerwony, zielony, żółty, pomarańczowy, biały, czarny, różowy, niebieski, oraz zbiory rzeczy w tych barwach. Okazało się, że kolorów jest o wiele więcej niż 8 ☺, a takie nazwy jak purpurowy, ultramaryna czy pistacjowy będą w słowniku naszych maluchów na porządku dziennym. ☺
Później był czas na gimnastykę do piosenki „Skaczemy biegniemy ćwiczymy…”
Był też czas na projekcję filmu edukacyjnego pt. „Ubu poznaje świat”. Ten uroczy kosmiczny przyjaciel opowiadał o świecie kolorów.
Praca z książką to kolorowanie ilustracji, wprowadzenie litery „Y” i czytanie wierszyka pt. „Kolory wokół nas” oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Na zakończenie pracowitego dnia dzieci wysłuchały piosenki Magdy Femme pt.”Kolory”

W klasie pani Kasi

można było …zbzikować! ☺ Pamiętacie piosenkę zespołu dziecięcego „Fasolki” pt. „Każdy ma jakiegoś bzika?”…, każdy jakieś hobby ma? Dzieci poznały znaczenie powiedzenia „mieć bzika na punkcie czegoś” lub „mieć kota” ☺. Rozmowom nie było końca, bo okazało się, że nasze dzieci mają mnóstwo swoich bzików! ☺
Była też nauka o zwrotach grzecznościowych, czyli magicznych słowach: dziękuję, proszę, przepraszam. Dzieci wiedzą, że kulturalne zachowanie zjedna nam przyjaciół, a zwroty grzecznościowe to zasady społeczne.
Praca z podręcznikiem to ćwiczenia z literą „P” i B”.

Tymczasem w klasie pani Kamili

dzieci brały udział w wykopaliskach archeologicznych…, okazało się, że wcale nie tak głęboko w ziemi ukryte są kości dinozaurów!
Ale spokojnie ☺ kości były z makaronu 😉 Jeśli nie widzieliście szkieletu dinozaura z makaronu to koniecznie obejrzyjcie zdjęcia! Przy okazji naszych „wykopalisk” dzieci poznały nazwy dinozaurów, a że są to nazwy przy których można „połamać” język to było wesoło.
Tradycją w klasie Pani Kamili jest wspólne czytanie. Tym razem wybór padł na wiersz Danuty Wawiłow „Senna piosenka”.

W lesie wilki śpią?
Śpią.
I motylki śpią?
Śpią.
W polu myszki śpią?
Śpią.
W kuchni łyżki śpią?
Śpią.
W niebie chmury śpią?
Śpią.
W moście dziury śpią?
Śpią.
Pieski w budzie śpią?
Śpią.
Wszyscy ludzie śpią?
Śpią.
Tylko jeden nocny wiatr
nie chce spać,
nie chce spać.
Woli hulać w polnych trawach,
z deszczem w berka grać.

W podręczniku dzieci projektowały poduszki dla bohaterów wiersza, a nasza przyjaciółka Figlarna Kredka poznała literę „L”, uczniowie opowiadali historyjkę obrazkową z przygodami Kredki, a pomocne były różne wyrazy na literę „L”
Dzieci rozwiązywały również krzyżowkę i pomagały Kredce odnaleźć kotkę Felę w labiryncie. Uczniowie wysłuchali „Bajki o zielonej kredce” autorstwa Agnieszki Galicy.
A ponieważ niedawno obchodziliśmy Dzień Języka Ojczystego była też nauka krótkiego wierszyka o języku polskim.
Był też czas na gimnastykę i zabawy ruchowe na sali gimnastycznej.

W klasie pani Joli

temat był zimowy. Dzieci czytały list Sabinki do koleżanki, która spędzała ferie w Zakopanem. Mówiły o tym, dlaczego chorujemy zimą , jakie są choroby; co robimy, gdy jesteśmy chorzy. Ćwiczyły też przymiotniki i odwiedziły klasę pani Magdy.

Do zobaczenia w sobotę!

Dziękuję nauczycielom i asystentom za pomoc w przygotowaniu tekstu.
Ewa G-D

ZDJĘCIA:
Małgorzata Gałązka, Katarzyna Świercz, Katarzyna Pastuszka, Jolanta Czarnocka


[foogallery id=”211984″]

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *