14 kwietnia 2018

Chyba wszyscy zachwycamy się tęczą za każdym razem, kiedy pojawi się na niebie.

Jako zjawisko meteorologiczne i optyczne wzbudza ciekawość wśród dorosłych i dzieci. Nie mogło jej zatem zabraknąć na lekcjach w naszej szkole. Klasa Pani Kasi miała bardzo ciekawe zajęcia – dzieci dowiedziały się jak powstaje tęcza i z jakich kolorów się składa. A jeśli kolory to, podział na ciepłe i zimne. Uczniowie dowiedzieli się także, że ciepłe i zimne mogą być też słowa i zwroty, których używamy. Tęcza to nie tylko ozdoba nieba, ale też bohaterka wierszy i piosenek, chętnie malował ją malarz flamandzki Rubens.

Inną bohaterką dnia w klasie Pani Kasi była litera „H”.

Uczniowie czytali wiersz J. Tuwima „Hipopotam” i ćwiczyli pisownię wyrazów z literą „H”. Mistrzami ortografii w tym tygodniu zostali: Jeremi, Amelka i Mateusz.

Od ubiegłego tygodnia działa nasza biblioteka szkolna

i uczniowie mogą już regularnie, co dwa tygodnie wypożyczać książki.
W „zeszytach czytelnika” powstają już pierwsze prace na temat książek z biblioteki, które dzieci przeczytały. W zeszłym tygodniu swoje utwory przedstawili: Eryk i Amelka.

A w tym tygodniu swoją pracę zaprezentowała Iga.

Ewa Nowak „Szarka”

„Głównymi bohaterami są Gabrysia i Szarka. Gabrysia ma 7 lat i pojechała do dziadków na ferie zimowe. Tam czekała na nią niespodzianka – mały szczeniaczek. Gabrysia i Szarka bardzo lubiły się razem bawić. Pewnego dnia Szarka wyszła z domu i nie wróciła.
Gabrysia bardzo kochała Szarkę, dlatego kiedy wszyscy spali wyszła z domu i zaczęła jej szukać. Padał śnieg i ona się zgubiła. Nagle usłyszała wycie wilka. Bardzo się bała i wtedy podbiegła Szarka z całą wilczą watahą. Okazało się, że Szarka jest wilczym szczeniakiem. Wilki odprowadziły Gabrysię do domu i się pożegnały”.

Iga lat 6

Brawo Iga! Jesteśmy dumni, że nasi uczniowie tak chętnie sięgają po książki i tak pięknie potrafią o nich pisać, opowiadać i ilustrować ☺.

W naszej szkole dbamy o rozwój wyobraźni,

w klasie Pani Kamili, uczniowie z kolorowych plastikowych nakrętek układali obrazki. Najwięcej było… okularów, ale to pewnie wpływ wiersza Juliana Tuwima pt.”Pan Hilary”, który czytaliśmy wcześniej. Nie zabrakło też emocji piłkarskich, bohaterka podręcznika Figlarna Kredka, wybrała się na mecz piłki nożnej. Dzieci poznały słownictwo związane z tematyką dyscypliny sportowej i zasady fair play ☺.
Ćwiczenie pisowni litery „G”, opowiadania i wspólne czytanie to gimnastyka umysłu, ale był też czas na gimnastykę ciała ☺. Sala gimnastyczna już dawno nie widziała takich wulkanów energii!

Do zobaczenia w sobotę!

Ewa GD

Zdjęcia: Małgorzata Gałązka, Katarzyna Świercz, Katarzyna Weber, Ewa GD


[foogallery id=”212775″]

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *